SKARPNES: – Vi ønsket oss et nasjonalt sponsorat
REMA 1000-ligaen står foran en solid økning i medie- og publikumsinteressen. Det er en reise den norske taksteinsprodusenten – og nasjonale aktøren – Skarpnes, ønsker å være en del av.
– Vi ønsket oss et nasjonalt sponsorat med god lokal synlighet i store deler av landet, forteller salgs- og markedssjef Espen Stensøy som bakgrunn for Skarpnes engasjement som ligapartner i Norsk Topphåndball.
Attraktiv
Stensøy trekker frem særlig at Norsk Topphåndball og REMA1000-ligaene fremstår som en attraktiv partner. – TV2 satser hardt på idretten, håndballen har kanskje flere nasjonale profiler som spiller i Norge enn noen annen lagidrett, flere klubber satser offensivt i en tøff internasjonal konkurransesituasjon og spesielt gjevt synes vi det er at REMA1000-ligaen har verdens beste klubblag på damesiden, sier Stensøy.
Håndballinteressen ligger naturlig hos den nye ligapartneren. Stensøy representerte taksteinsbedriften under avtalesigneringen sammen med de tidligere landslagsspillerne Elise Alsand Larsen (kundebehandler) og Siri Eftedal Seland (distriktssjef Buskerud, Vestfold og Telemark). Begge er tidligere, folkekjære landslagsspillere med en fortid i klubber som henholdsvis Nordstrand og Gjerpen.
Stolt
Daglig leder i Norsk Topphåndball, Hein Barthold, er stolt av å kunne presentere Skarpnes som ny ligapartner. – Skarpnes går inn i det ferske samarbeidet med et langsiktig perspektiv. Skarpnes vil være kommersiell partner for månedens lag, samt navnepartner for månedens øvrige kåringer i REMA 1000-ligaen.
Barthold fremhever at REMA 1000-ligaene de siste sesongene har hatt en god sportslig utvikling. – For REMA 1000-ligaenes videre utvikling er det viktig at vi klarer å få med oss nasjonale aktører. Skarpnes vil sammen med REMA 1000, Norsk Tipping, TV2 samt andre kommende partnere bidra til at toppklubbene og ligaen fortsetter sin positive utvikling, sier Barthold til topphandball.no.
Rammebetingelser
Barthold trekker særlig frem at avtalen bidrar til å styrke norsk håndballs rammebetingelser. – Med denne avtalen bidrar Skarpnes til å styrke og utvikle rammebetingelsene i norsk håndball. Med et fremtidsrettet samarbeid på plass, gleder vi oss til å være å ta del i Skarpnes’ merkevarebygging.
– Samarbeidet legger også opp til nye aktiviteter ute og i samarbeid med REMA 1000-ligaklubbene, legger en fornøyd Barthold til.
– I Skarpnes er vi stolte av at våre produkter er produsert i Norge. Samtidig er håndballen en viktig del av den norske kulturen. Det gir rom for gode assosiasjoner mellom håndballen og oss som sponsor. Noe vi tror kan være med på å styrke vår allerede etablerte konkurransefordel – Skarpnes – MADE IN NORWAY, sier Espen Stensøy.
– I Skarpnes vil vi også, utover selve sponsoratet, engasjere oss i utviklingen av norsk topphåndball. Vi har stor tro på at håndballen vil ta store løft de neste sesongene og den reisen har vi tenkt å ta en aktiv del i, avslutter han.
Dekker hele Norge
I over 100 år Skarpnes produsert stein i Norge for norske forhold på fabrikkene i Grimstad og Arendal. Enten man velger Skarpnes sine solide betongstein eller deres vakre og eksklusive taktegl, kan man være trygg på at Skarpnes alltid leverer produkter av høy kvalitet.
Skarpnes har også utviklet og lansert taksteinen Ovati sammen med selskapets tyske partner Autarq GmbH. OVATI er et takprodukt som sikrer taket mot lekkasjer og produserer strøm. Taket er den delen av huset som er mest utsatt for klimatiske påvirkninger. Et tett, robust tak er husets viktigste beskyttelse mot fuktighet og kulde. Da er det godt å vite at hvis man velger en av Skarpnes sine løsninger, får man tilgang til all den takkunnskapen den tradisjonsrike taksteinsprodusenten har opparbeidet seg siden 1919.